5. Undergreen, let's go green

UNDERGREEN BY COMPO

COMPO bereikt jonge doelgroep met nieuw merk

Met het nieuwe merk UNDERGREEN by COMPO wil COMPO, toonaangevend leverancier van merkartikelen voor de verzorging van planten binnens- en buitenshuis, de jonge generaties inspireren om te tuinieren.

Het verlangen naar groen heeft de moderne mens in de greep…

Groene planten kennen tegenwoordig een ware heropleving. Zo krijgen de groene medebewoners in stadswoningen steeds vaker een plekje. En ook het telen van eigen groenten en fruit speelt bij stedelijke natuurliefhebbers een belangrijke rol. „Het doet ons plezier om te zien dat steeds meer jonge mensen hun huis opfleuren met groen en veel belang hechten aan thuis geteelde groenten en fruit. Vaak ontbreekt echter de nodige kennis - teleurstelling en frustratie komen naar boven als ze merken dat hun lievelingsplant na korte tijd sterft. Ons nieuwe merk speelt precies op deze behoeften in”, legt Stephan Engster, CEO van COMPO, uit. “Met UNDERGREEN by COMPO willen we de jonge generatie warm maken voor tuinieren en voor de verzorging van hun planten.” De drie assortimenten bevatten telkens de basisuitrusting voor plantenverzorging – van potgrond in handige 2,5L-verpakkingen over vloeibare en gekorrelde meststoffen tot een bladverzorgingsspray. “Van bij het begin vonden weh et belangrijk om het complete concept op de doelgroep af te stemmen. Iemand die in een klein appartement in de stad woont, heeft geen plaats voor het stockeren van grote zakken potgrond. Daarom kiezen we bewust voor kleine verpakkingen“, legt Engster uit. Hetzelfde geldt voor de lay-out van de verpakking : het kleurrijke ontwerp en de praktische verpakkingen hoeven niet opgeborgen te worden, maar kunnen gewoon op de vensterbank blijven staan.

... alleen heeft hij nog niet leren tuinieren

UNDERGREEN by COMPO onderscheidt zich eveneens qua taalgebruik van de eerder gelanceerde COMPO-producten : moderne, gemakkelijk te begrijpen bewoordingen en de persoonlijke “jij”-aanpak richten zich tot jonge hobbytuiniers en tot diegenen die er een willen worden. Talrijke praktische tips rond de verzorging van kamerplanten en het telen van eigen groenten zijn beschikbaar op de UNDERGREEN-website. Trouwens : de merknaam is afkomstig van de term „underground“ en vormt daarmee een soort tegencultuur voor traditionele, ervaren tuiniers.

Naar de Undergreen-website

DECO: MUST-HAVE VOOR GROENE PLANTEN

Niet alle mensen zonder groene vingers weten dat vooral kamerplanten voor een gezonde groei regelmatig voedingsstoffen nodig hebben. Het Deco-assortiment van UNDERGREEN biedt hier de nodige hulp : een vloeibare meststof, handige meststofstaafjes en een bladverzorgingsspray voorzien de planten van voldoende voedingsstoffen en geven de bladeren een frisse, gezonde uitstraling. Ook liefhebbers van cactussen en vetplanten vinden in het nieuwe assortiment de juiste verzorgingsproducten : onder de naam „Cactus Love“ zijn er 2 producten beschikbaar (potgrond en vloeibare meststof) voor hun exotische medebewoners.

HET SOS-PAKKET: GREEN DETOX

De uitdaging voor onervaren planteneigenaars begint pas echt wanneer de eerste bladeren geel kleuren of – nog erger – wanneer ze afvallen. Voor deze noodsituatie bevelen we onze Green Detox-producten aan : een spray tegen het geelkleuren van de bladeren, een praktische herstelkuur en meststofkorrels. Zij zorgen voor een echte opkikker en doen verzwakte groene planten opnieuw stralen.

KITCHEN PASSION (GROENTEN EN FRUIT)

Wat smaakt nu beter dan je eigen geoogste groenten en fruit - zelfs zonder tuin? Met Kitchen Passion kunnen zelfs beginners zonder veel voorkennis genieten van groenten, fruit en kruiden uit eigen teelt. Het assortiment biedt alles wat je naast water nodig hebt voor de verzorging van eetbare gewassen. De vier producten (potgrond, meststofkorrels, vloeibare meststof en meststofstaafjes) bestaan bovendien uit 100% natuurlijke ingrediënten.