Frequente zoektermen

3. Pers
  4. Persberichten
  5. Relaunch COMPO SANA kwaliteitspotgronden

Een nieuwe look voor een COMPO-klassieker

Relaunch COMPO SANA potgronden

In 1956 rolde in het moederbedrijf van COMPO in Duitsland de eerste potgrond in consumentenverpakking van de band ; bijna 65 jaar later is COMPO SANA nog steeds een van de bekendste merken op de potgrondmarkt. Met een herlancering van haar complete potgrondassortiment bewijst COMPO dat niet alle potgronden dezelfde zijn.

Dankzij verbeterde samenstellingen voorzien de COMPO SANA kwaliteitspotgronden de planten tot 100 dagen lang van alle belangrijke voedingsstoffen zoals calcium, magnesium, boor, … Dit maakt de planten duidelijk sterker en gezonder. Perliet (uit natuurlijk vulkaangesteente) geeft de potgrond bovendien een losse, luchtige structuur en maakt zo een optimale opname van voeding en water mogelijk. Daarnaast bevordert de potgrond een optimale inworteling.

Niet enkel de samenstelling werd geoptimaliseerd. Ook de verpakking kreeg een nieuwe look die volledig beantwoordt aan de nieuwe Corporate Identity en die zorgt voor een emotionelere, differentiërende aanpak. Bovendien ligt de focus nog meer op het product : een grote foto van het substraat plaatst de potgrond in het middelpunt.

Een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van COMPO SANA® is ongetwijfeld de certificering voor de stichting “Responsibly Produced Peat”. De Europese organisatie heeft een transparant certificeringssysteem voor verantwoorde ontginning van turf opgesteld. Daarin staan heel strikte criteria met betrekking tot veengrondselectie, turfwinning en aansluitend grondbestemming na gebruik.

Een greep uit het assortiment

Hieronder een greep uit het uitgebreide assortiment COMPO SANA kwaliteitspotgronden :

COMPO SANA Universele Potgrond

Deze universele potgrond is geschikt voor alle kamer-, balkon- en tuinplanten en verschaft ze gedurende 100 dagen voedingsstoffen. De nieuwe mix van voedingselementen zorgt voor een duidelijk sterkere en gezondere groei. De perlietvlokken bezorgen de potgrond een losse, luchtige structuur en maken zo een optimale opname van water en voedingsstoffen mogelijk.

Aanbevolen verkoopprijs : € 7,99 - zak 40L (verschillende verpakkingsgroottes beschikbaar)

COMPO SANA Potgrond Geraniums & Balkonplanten

Deze potgrond heeft een samenstelling die perfect is afgestemd op de behoeften van bloeiende balkon- en terrasplanten. Het substraat zorgt voor een gezonde, krachtige groei en een prachtige bloei. Naast een meststof met langdurige werking van 100 dagen zorgt klei voor een betere opslag van de voedingsstoffen. Aqua-Mix vergemakkelijkt de herbevochtiging en wateropname van de potgrond.

Aanbevolen verkoopprijs : € 8,99 - zak 50L (verschillende verpakkingsgroottes beschikbaar)

COMPO SANA Potgrond Zaaien & Stekken

De potgrond (geschikt voor zaaien, stekken en verspenen) verzekert een snelle en gelijkmatige kieming en laat een snelle wortelspreiding toe. De planten zijn duidelijk sterker en gezonder dankzij de complete mix van micronutriënten. De perlietvlokken bezorgen de potgrond een losse, luchtige structuur en maken zo een optimale opname van water en voedingsstoffen mogelijk.

Aanbevolen verkoopprijs : € 9,40 - zak 40L (verschillende verpakkingsgroottes beschikbaar)

Heeft u nog vragen?

Uw contactpersoon :

Kelly van Coppenolle

ABONNEER JE OP DE COMPO-NIEUWSBRIEF

Ontvang seizoensgebonden plantenverzorgingstips en inspiratie voor je tuin, gazon, planten, decoratie en zo veel meer via onze nieuwsbrief.

BEDANKT VOOR JE REGISTRATIE !

Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een bevestiging via e-mail. Om je registratie te bevestigen, hoef je enkel nog te klikken op de link in de e-mail.

Gelieve je e-mailaders in te vullen.

Gelieve het vakje aan te vinken om toe te stemmen met de Privacy Policy.

COMPO. Mooie planten zonder moeite.

Heb je twee linkerhanden of heb je groene vingers? Samen zorgen we voor een groenere levenskwaliteit !

Volg COMPO op :

Tot je dienst