5. Nieuwe website COMPO

Een nieuwe startpagina in het teken van de behoeften van de planten

Planten, verzorgen en oogsten : met de start van het tuinseizoen bloeit ook de website van COMPO helemaal op. COMPO GmbH, het moederbedrijf van de COMPO-groep gevestigd in Münster, lanceerde in 2019 een compleet nieuwe website. In 2020 is ook COMPO Benelux erin geslaagd om een compleet vernieuwde tweetalige website te lanceren. Daarbij staat de tuinliefhebber volledig in het middelpunt.

„De website is voor ons een belangrijk uitgangsbord en de relaunch is een belangrijk deel van de nieuwe richting van ons merk. Met de herlancering zijn we erin geslaagd dit kanaal zowel inhoudelijk als optisch te optimaliseren – nu zijn we voorbereid om de groeiende digitale behoeften van onze doelgroepen te vervullen”, legt Stephan Engster, CEO van COMPO, uit.

Ervaren tuiniers en plantenliefhebbers waarderen COMPO reeds decennia lang als expert op het gebied van planten en tuinen. Ze vertrouwen op de hoge kwaliteit van het merk. De relaunch van de website is ook bedoeld om jongere, voorheen onervaren natuurliefhebbers te overtuigen. Om dit te realiseren, vertrouwt COMPO op een nieuwe merkpositionering, weg van pure productpresentatie, naar Content Marketing-benadering. „Met nuttige artikelen en praktische tips willen we gebruikers ondersteuning bieden in de tuin en zo onze vakkennis doorgeven”, aldus Stephan Engster.

Of het nu gaat om de aanleg van een moestuin, DIY-hacks of leuke tips over groene trendy thema’s zoals urban gardening : plantenliefhebbers vinden alle antwoorden terug op de nieuwe website die is gemaakt in samenwerking met Nexum, een van de grootste digitale agentschappen in Duitsland.